Det var en anderledes dag for Maria, da hun tidligere på ugen fik mulighed for at følge vores kvalitetsambassadør Alan gennem en af hans typiske arbejdsdage. Dagen bød på forskellige mennesker, oplevelser og lokationer.
Alans dagligdag består kort fortalt af at sikre, at kvaliteten er som den skal være hos Racoons kunder. Der ligger dog langt mere bag det end man umiddelbart skulle tro. For Alan handler det netop ikke om at pege fingre eller kontrollere sine kollegaer i deres arbejde, men derimod at hjælpe med at motivere og forbedre kvaliteten af rengøringen.
For Alan ser dagene aldrig helt ens ud. Han sørger dog for at følge en klar procedure, når der skal kvalitetssikres, som det også kommer til udtryk i nedenstående video. Det er vigtigt for ham at foretage en omhyggelig gennemgang, så der netop sikres den kvalitet, der lever op til kundernes forventninger.
Gennem dagens kvalitetsinspektioner var det tydeligt, at motivering er et nøgleord for Alan. Når han mødes med kollegaerne og skal give feedback er det med en positiv indstilling og stor entusiasme.
Alan udtrykker, at det giver stor motivation for medarbejderne, når der kommer nogle og kigger samt bedømmer det arbejde, som de foretager. Det er dog vigtigt, at det bliver gjort på en ordentlig måde, så medarbejderne rent faktisk tager det med sig. Alan er heller ikke blank for selv at tage en kost i hånden og dele hans bedste tips til, hvordan kvaliteten holdes i top.
Noget af det som Alan sætter pris på i sit arbejde, er muligheden for at arbejde sammen med mennesker fra vidt forskellige nationaliteter. Han har endda lært et par rumæniske gloser, som han lystigt tager i brug, når han mødes med sine rumæniske kollegaer.
Han understreger, at det er fedt, hvordan man trods sin kulturelle forskellighed alligevel er åben i forhold til at snakke på kryds og tværs af hinanden og ligeledes deltager i diverse arrangementer I fællesskab. Det medvirker, at man føler, at der er plads til alle. Alan er selv glad for at bidrage med sine evner inden for yoga.
Vigtigt med et godt forhold til sine kollegaer
Det der specielt var bemærkelsesværdigt i Alans arbejde, var det gode forhold til sine kollegaer. Det handler ikke blot om at komme ud for at foretage kvalitetsinspektioner, men også sikre sig at kollegaerne har det godt og yder deres bedste arbejde.
Inden Alan tager videre fra et kvalitetstjek byder han altid på sodavand og chokolade, hvilket alle medarbejderne tager imod med et kæmpe smil på læben.
Tag endelig et kig på nedenstående video, hvor Maria følger Alan i hans arbejdsdag. Du får både indblik i, hvordan selve kvalitetsproceduren foregår, hvordan Alan håndterer sine kollegaer, samt hans syn på den kultur, der finder sted i Racoon.
Hvad kan vi hos Racoon Rengøring & Ejendomsservice hjælpe dig med? Klik her og se vores ydelser. Vi udfører ydelser såsom trappevask og vinduespolering i København og omegn. Kontakt os og hør hvordan vi kan hjælpe dig. Du kan kontakte os på tlf.: 70 275 475 fra mandag til fredag mellem kl. 8-16.
Glem ikke at besøg vores sociale medier, så du kan lære Racoon bedre at kende: